portfoolio

Kleebisreklaam sõidukitel – vana ja tõhus reklaamikanal

Postituse autor: Must Muna / Avaldatud: mai 15, 2018

Kleebisreklaam sõidukitel on väga vana reklaamikanal, aga jätkuvalt tõhus, eriti väikeettevõtetele, sest tegu on liikuva reklaampinnaga, mida kaasliiklejatel on isegi kohustuslik juba liiklusohutusest lähtuvalt jälgida.

Kleebisreklaam sõidukil on olemuselt nagu iga teine trükitud reklaam, aga see on paigutatud sõidukile. Kleebisreklaam võib katta kogu sõiduki või mõne selle osa, näiteks ainult aknad või akendealus osa, ja see on trükitud pilkuhaarava värvilise graafikaga. See on valmistatud vastupidavast vinüülist ja kestab tavapäraselt kolm kuni viis aastat.

 

Kleebisreklaamide kasutamine tuleb kasuks igas suuruses ettevõtetele. Ka ühel autol olevat reklaami märgatakse ning see lisab ka väikeettevõtte brändile usaldust, näiteks objektile sõites või kontori ees parkides. Kui sõidukeid on palju siis on märgatavus mõistagi suurem aga mitte seetõttu, et ühte sõidukit ei märgata vaid sellepärast, et rohkem sõidukeid on liikvel. See on sama ka kõigi teiste välireklaamide puhul – kui neid on erinevates kohtades on lihtsalt üldmulje suurem. Kuid korraga märgatakse ikka ainult ühte.

 

Eestis ega Euroopas spetsiaalseid uuringuid tehtud ei ole, küll aga on seda tehtud Ameerikas. Näiteks OOOA sõnul on liikuv reklaam kõige efektiivsem ja tõhusam koduvälise reklaami vorm, jõudes madalama hinnaga suurema hulga tarbijateni kui ükski teine reklaamivorm. Selle turunduskanali kulu jääb keskmiselt 4 sendi juurde 1 000 vaatamiskorra kohta, samas kui muud reklaamivormid maksavad oluliselt rohkem. Näiteks on arvutatud, et välireklaamid maksavad keskmiselt 3,56 EUR 1 000 vaatamiskorra kohta ja ajalehereklaamid maksavad keskmiselt 19,70 EUR 1000 vaatmiskorra kohta. Olenevalt sõiduki marsruudist võib üks sõiduk saada 3 000 kuni 8 000 vaatamist päevas.

 

Sõidukikiletamisel puudub keskmine investeeringutasuvus, kuna see sõltub ettevõtte liigist, sõiduki marsruudist ja sõitmise kellaajast ning kiletamiseks kasutatud disaini efektiivsusest. Kuid on olemas viis oma tulu mõõtmiseks. Näiteks võib auto peale lisada eraldi telefoninumbri, mida reklaamitakse ainult sõidukitele paigaldatud kleebisreklaamidel. Või siis reklaamida mingit erisoodustust või -pakkumist ainult kiletatud sõidukil. Või siis luua eraldi maandumislehe mille URL on kasutusel vaid sõidukitel.

 

Mis aga eriti oluline – nii nagu iga reklaamikanali puhul, peab ka kleebisreklaamide loomisel arvestama kliendi eesmärke, sihtrühma ja sõiduki eripära – kui suurtel kiirustel sõiduki marsruut valdavalt kulgeb ja kas ta reeglina pigem pargib või on teel. Info üleküllus võib viia selleni, et midagi ei märgata. Reklaamiagentuuris arutatakse läbi, missugused on ettevõtte turunduslikud eesmärk ja kuidas masinapark nende jaoks kõige paremini tööle panna.

 

Oleme välja töötanud nii atraktiivseid sõiduautosid, busse, suurveokeid kui jõudnud oma töödega isegi merele!

Kleebisreklaam sõidukitel – vana ja tõhus reklaamikanal

Postituse autor: Must Muna / Avaldatud: mai 15, 2018

Kleebisreklaam sõidukitel on väga vana reklaamikanal, aga jätkuvalt tõhus, eriti väikeettevõtetele, sest tegu on liikuva reklaampinnaga, mida kaasliiklejatel on isegi kohustuslik juba liiklusohutusest lähtuvalt jälgida.

Kleebisreklaam sõidukil on olemuselt nagu iga teine trükitud reklaam, aga see on paigutatud sõidukile. Kleebisreklaam võib katta kogu sõiduki või mõne selle osa, näiteks ainult aknad või akendealus osa, ja see on trükitud pilkuhaarava värvilise graafikaga. See on valmistatud vastupidavast vinüülist ja kestab tavapäraselt kolm kuni viis aastat.

 

Kleebisreklaamide kasutamine tuleb kasuks igas suuruses ettevõtetele. Ka ühel autol olevat reklaami märgatakse ning see lisab ka väikeettevõtte brändile usaldust, näiteks objektile sõites või kontori ees parkides. Kui sõidukeid on palju siis on märgatavus mõistagi suurem aga mitte seetõttu, et ühte sõidukit ei märgata vaid sellepärast, et rohkem sõidukeid on liikvel. See on sama ka kõigi teiste välireklaamide puhul – kui neid on erinevates kohtades on lihtsalt üldmulje suurem. Kuid korraga märgatakse ikka ainult ühte.

 

Eestis ega Euroopas spetsiaalseid uuringuid tehtud ei ole, küll aga on seda tehtud Ameerikas. Näiteks OOOA sõnul on liikuv reklaam kõige efektiivsem ja tõhusam koduvälise reklaami vorm, jõudes madalama hinnaga suurema hulga tarbijateni kui ükski teine reklaamivorm. Selle turunduskanali kulu jääb keskmiselt 4 sendi juurde 1 000 vaatamiskorra kohta, samas kui muud reklaamivormid maksavad oluliselt rohkem. Näiteks on arvutatud, et välireklaamid maksavad keskmiselt 3,56 EUR 1 000 vaatamiskorra kohta ja ajalehereklaamid maksavad keskmiselt 19,70 EUR 1000 vaatmiskorra kohta. Olenevalt sõiduki marsruudist võib üks sõiduk saada 3 000 kuni 8 000 vaatamist päevas.

 

Sõidukikiletamisel puudub keskmine investeeringutasuvus, kuna see sõltub ettevõtte liigist, sõiduki marsruudist ja sõitmise kellaajast ning kiletamiseks kasutatud disaini efektiivsusest. Kuid on olemas viis oma tulu mõõtmiseks. Näiteks võib auto peale lisada eraldi telefoninumbri, mida reklaamitakse ainult sõidukitele paigaldatud kleebisreklaamidel. Või siis reklaamida mingit erisoodustust või -pakkumist ainult kiletatud sõidukil. Või siis luua eraldi maandumislehe mille URL on kasutusel vaid sõidukitel.

 

Mis aga eriti oluline – nii nagu iga reklaamikanali puhul, peab ka kleebisreklaamide loomisel arvestama kliendi eesmärke, sihtrühma ja sõiduki eripära – kui suurtel kiirustel sõiduki marsruut valdavalt kulgeb ja kas ta reeglina pigem pargib või on teel. Info üleküllus võib viia selleni, et midagi ei märgata. Reklaamiagentuuris arutatakse läbi, missugused on ettevõtte turunduslikud eesmärk ja kuidas masinapark nende jaoks kõige paremini tööle panna.

 

Oleme välja töötanud nii atraktiivseid sõiduautosid, busse, suurveokeid kui jõudnud oma töödega isegi merele!