portfoolio

Raadio ja tele – quo vadis?

Postituse autor: Must Muna / Avaldatud: mai 15, 2018

Kas raadio ja tele on taanduvad vana kooli reklaamikanalid või püsivad jätkuvalt pinnal?

Mustas Munas mõtleme välja, loome ja toodame erinevaid raadio- ja videoreklaame nii online kanalitesse kui ka avalikku ruumi. Sageli on erinevad meediumid kõik ühes kampaanias esindatud, luues nii tänasel mürarikkal ajal parimaid tulemusi. Pakume raadio-, teleklippe ja animeeritud lahendusi. Teeme koostööd kõigi meediakanalitega nii teles, raadios, avalikus ruumis kui online meedias. Meie Produktsiooniosakond toodab ka lavastuseks vajalikke rekvisiite ning dekoratsioone.

 

Viimastel aastatel on nõudlus videoklippide järele tõusnud. Aga seda suuresti väli- ja siseekraanide ning eriti sotsiaalmeedia osas. Järjest enam telereklaame ei jõua kunagi telesse, sest kui telereklaame keritakse järjest enam edasi ning vaid kõige suuremad suudavad seda tendentsi massiga lüüa, siis sotsiaalmeedias on võimalik ka väiksematel ettevõtetel saada suurtega võrdväärset tähelepanu. Samuti ei ole videoklippide tootmine enam üle mõistuse kallis. Lähtuvalt turunduslikest eesmärkidest saab asendada ka keerukamad lavastused lihtsamate animatsioonidega ja ka lavastuste puhul saab keerukamad eriefektid arvutite abil ära teha.

 

Sotsiaalmeedias, eeskätt Facebookis käib videote võidukäik – liikuvasse pilti saab mahutada rohkem infot ja haaravamat sisu kui pildi vormis reklaami.

 

Küll aga ei ole ohtu, et telesaated ära kaovad. Telereklaame asendatakse sageli ka seal loovamate lahendustega – kas tuuakse bänner telesaate peale, telesaate vahetusse lähedusse või hoopis tehakse product placement telesaate sisse. Ka Must Muna on nii mõnelegi kodumaiste seriaalide sõbrale ekraanilt tuttav!

 

Raadioreklaam on aga jätkuvalt heas vormis – raadiot kuulatakse sageli kaugemal taustaks ning reklaami ajaks ei viitsita minna kanalit vahetama. Muidugi on raadios eriti oluline eristuda ning selleks tuleks investeerida veidi sellesse, et reklaamiagentuuriga koostöös haarav tekst luua. Kuigi reklaamtekstide koostamine on raadiojaamadel ka eetri hinna sees, siis sellise tehingu tulemuseks on tihti nn tüüpprojekti järgi tehtud reklaam (näiteks lolli mehe ja targa naise dialoog), mis ei pruugi pälvida sihtrühma tähelepanu.

 

Nii et vastupidiselt 80ndate algul kõlanud ennustusele ei ole video suutnud raadiotähte tappa – raadio on endiselt heas vormis ning hoopis videoreklaam peab muutustega kohanema.

Raadio ja tele – quo vadis?

Postituse autor: Must Muna / Avaldatud: mai 15, 2018

Kas raadio ja tele on taanduvad vana kooli reklaamikanalid või püsivad jätkuvalt pinnal?

Mustas Munas mõtleme välja, loome ja toodame erinevaid raadio- ja videoreklaame nii online kanalitesse kui ka avalikku ruumi. Sageli on erinevad meediumid kõik ühes kampaanias esindatud, luues nii tänasel mürarikkal ajal parimaid tulemusi. Pakume raadio-, teleklippe ja animeeritud lahendusi. Teeme koostööd kõigi meediakanalitega nii teles, raadios, avalikus ruumis kui online meedias. Meie Produktsiooniosakond toodab ka lavastuseks vajalikke rekvisiite ning dekoratsioone.

 

Viimastel aastatel on nõudlus videoklippide järele tõusnud. Aga seda suuresti väli- ja siseekraanide ning eriti sotsiaalmeedia osas. Järjest enam telereklaame ei jõua kunagi telesse, sest kui telereklaame keritakse järjest enam edasi ning vaid kõige suuremad suudavad seda tendentsi massiga lüüa, siis sotsiaalmeedias on võimalik ka väiksematel ettevõtetel saada suurtega võrdväärset tähelepanu. Samuti ei ole videoklippide tootmine enam üle mõistuse kallis. Lähtuvalt turunduslikest eesmärkidest saab asendada ka keerukamad lavastused lihtsamate animatsioonidega ja ka lavastuste puhul saab keerukamad eriefektid arvutite abil ära teha.

 

Sotsiaalmeedias, eeskätt Facebookis käib videote võidukäik – liikuvasse pilti saab mahutada rohkem infot ja haaravamat sisu kui pildi vormis reklaami.

 

Küll aga ei ole ohtu, et telesaated ära kaovad. Telereklaame asendatakse sageli ka seal loovamate lahendustega – kas tuuakse bänner telesaate peale, telesaate vahetusse lähedusse või hoopis tehakse product placement telesaate sisse. Ka Must Muna on nii mõnelegi kodumaiste seriaalide sõbrale ekraanilt tuttav!

 

Raadioreklaam on aga jätkuvalt heas vormis – raadiot kuulatakse sageli kaugemal taustaks ning reklaami ajaks ei viitsita minna kanalit vahetama. Muidugi on raadios eriti oluline eristuda ning selleks tuleks investeerida veidi sellesse, et reklaamiagentuuriga koostöös haarav tekst luua. Kuigi reklaamtekstide koostamine on raadiojaamadel ka eetri hinna sees, siis sellise tehingu tulemuseks on tihti nn tüüpprojekti järgi tehtud reklaam (näiteks lolli mehe ja targa naise dialoog), mis ei pruugi pälvida sihtrühma tähelepanu.

 

Nii et vastupidiselt 80ndate algul kõlanud ennustusele ei ole video suutnud raadiotähte tappa – raadio on endiselt heas vormis ning hoopis videoreklaam peab muutustega kohanema.