REKLAAM ALGAB FIRMAMÄRGI KUJUNDUSEST MITTE NIMEST


Logo kujundamine on looming, mille tulemusel disainerid kujundavad logo või firma kontseptsiooni ja visuaalsed vahendid, mis aitavad identifitseerida firmat. Logo disaini eesmärk on anda ettevõttest atraktiivne ja unikaalne allkiri. Firmamärgi kujundamisel on tähtsad aistingud ja kujutlused, mis firma nime ja logo tajumisel tekivad. Kõigepealt tuleks leida mõni iseloomulik kujund, mis iseloomustab Teie firmat või tooteid ja püüda seda visualiseerida. Kui Teil õnnestub luua mingi kujutluspilt, mis teil firmamärgiga seoses tekib, olete teinud juba esimese edusammu, olete juba teel tarbija kujutluse nägemisel. Hea logo disain eeldab head vaistu, head ideed ja kujutlusvõimet, head maitset, vastava valdkonna tundmist. Suur tähtsus on siin ka kujundaja abi kasutamisel. Kui tarbija ei tea, mis firma või tootega on tegemist, siis annab talle esmase ettekujutuse just firma logo, st mida ta esmalt näeb logol ja milline visuaalne kujutluspilt tal tekib. Ka mingit teksti lugedes saate Te esmase mulje tekstis olevatest piltidest. Seega ükskõik, mida Te teete, saate Te esmamulje vaatlemise teel. Teie mälus seostub seik, mis saab verbaalselt kinnituse. Samal viisil aktiveeritakse logo abil aktuaalne kujund ja sellega käivitatakse Teie hoiakud. Logo on tavaliselt esimeste seas, mida Te märkate ja mis seostub Teil firma nimega ning aitab tarbijal teavet analüüsida. Kui te räägite näiteks šokolaadist, siis teie silme ees tekib sellest ettekujutlus. Kasvõi värviskeemi põhjal. Kui me räägime šokolaadist, siis me ei mõtle sinisest või rohelisest värvist, kuna sümbol on pruun või pruunikas-valge värviskeem, mis on järjekindel kõigil firma toodetel, pakenditel, reklaamidel. Veel enam, see on hästiloetavas fondis, originaalne ja meeldejääv disain.


LOGO DISAIN ON TERVE TEADUS. SEE ALGAB ERINEVATE IDEEDE GENEREERIMISEST ARVESTADES ETTEVÕTTE IDENTITEEDI TUNNUSEID

Logo disaini loomisel tuleb kasutada lisaks ideede genereerimisele ka praktilist meetodit. Head ideed leida ei olegi nii lihtne, sageli kulub selle leidmiseks pikki päevi ja ägedaid vaidlusi ennekui jõutakse äratundmisele, et see on tõesti hea idee. Idee võib samas küll hea olla, kuid tähtis on, et see paeluks ka tarbija tähelepanu, kui ta seda esimest korda näeb. Tähtis on, et see idee meeldiks nii disainerile, omanikule kui ka tarbijale. Mõelda tuleb, kas see idee sobib kokku firma strateegiaga ja kas sellel on pikk eluiga. Kõik need ja paljud teised küsimused tuleb läbi mõelda. Logode kujundamisel ei saa alahinnata disainerite osatähtsust, sest nende töö tulemusel saab tellija enda käsutusse valmis materjalid, st logo disaini, mis tegelikult on visuaalne pilt, mida tarbija näeb firma reklaamis. Logo on visuaal, millele on antud iseloomulik suurus, font, värv, situatsioon, oma lugu või ajalugu, proportsioonid, sümbolid, stilistika jpm. Kui inimene vaatab pilti, loeb sõna ja mõtleb sõna tähendust, siis tekib vastuvõtja teadvuses kujutlus. Juhul kui üks nendest osadest peaks ebaõnnestuma, on kogu logo disain nurjunud. Ei ole kasu kui Teil on hea logo font, aga pilt on arusaamatu või kui Teil on selge pilt, aga ei seostu logo nimega. Kui logo sümbol või värvid ei haaku tarbija kujutlustega, on logo disain samuti ebaõnnestunud. Eksida ei tohi ka värvipsühholoogia reeglite vastu....

 

PRAKTIKAS ON LOGO DISAIN ERILISELT KUJUNDATUD FIRMA VÕI KA TOOTE NIMI, MIS VÕIB OLLA FIRMAMÄRGIKS VÕI KA KAUBAMÄRGIKS

Logo on justkui firma DNA kood, mis kannab firma identiteeti ja individuaalsust, on juriidiliselt kaitstud ja peab olema kiirelt äratuntav tarbimisel. Logo disaini eesmärk on luua ettevõttele individuaalne, atraktiivne ja unikaalne tunnusmärk, mis eristaks firmat teistest ja võimaldaks kiire äratundmise, mistahes olukorras ja mistahes tarbimiskohas. Kõige efektiivsemad logod on koos mingi konkreetse pildiga, st tasub eelistada sümbolite kasutamist. Katsed on kinnitanud, et ainult sõnalised logod on vähemefektiivsed. Sõna ja pilt ei pea asetsema lihtsalt kõrvuti, vaid täiendama teineteist, st peab olema pingestatud sõna ja sümboli vahekord. Logo disain on õnnestunud, kui firma nimetust on võimalik visualiseerida graafiliselt ning see seostub tegevusvaldkonnaga. Efektiivne logo disain kujutab mõnda tähte objektina, eriti olukorras, kui pildi abil edastatakse tähenduslik seos, mis aitab kiirelt firma nime mäletamise tarbija poolt. Kõige efektiivsemad on sellised graafilised lahendused, kus sümbol või graafiline pilt on sisuliselt seotud firma tegevusega. Näiteks võib mõnel tähel paikneda luup, missümboliseerib otsingut. Algselt leidis luup kasutust optika valdkonnas, kuid tänases ühiskonnas sümboliseerib luup otsingumootorit. Aegade jooksul paljud esemed ja sümbolid on saanud üldisema, abstraktse või uue tähenduse, lisaks sellele, mis neil oli otseselt. Mõnede objektide tähendused saavad alguse antiikajast ja nende graafiline kujutamine ei ole juhuslik. Seega logo sümbolite valik tuleb jätta logo disaineritele ja reklaamipsühholoogidele, kes tunnevad sümbolite tähendust. Tihti on firmadel vajadus ka logosid uuendada. Logo värskendamine, kui selle fookus on esteetiline, mõjutab tarbijat meeldivalt, eriti siis, kui vanem logo on nö ajale jalgu jäänud ja ei kanna organisatsiooni identiteeti. Logo värskendamine ei pea kaasa tooma ilmtingimata uut kontseptsiooni või sõnumit, aga disaini muutmisel peab tabama tarbija eelistusi. Hea on logo disaini värskendada nii, et see kannab endas edasi ajalugu. Värske logo disain on võimalik siduda visuaalselt ajaloolise sümboliga. Kui aga luua täiesti uus identiteet, siis ei ole tegu logo värskendamise, vaid uue identiteediga, koos kõigi sellest tulenevate mõjude ja võimalike kõrvalmõjudega.


MEIE MEESKONNANA USUME, ET HEA LOGO DISAIN ON SELLINE, KUHU POLE MIDAGI JUURDE PANNA EGA MIDAGI ÄRA VÕTTA


Kui sul tekkis küsimusi või soovid mõtteid vahetada, helista telefonil 372 650 7911.või saad kiri meeskond@mustmuna.ee Kui aga soovid saada värskemaid reklaami või disaini puudutavaid uudiseid, siis sisesta siia oma e-post.

Võta meiega ühendust