Näib et aasta 2015 ja ka käimasoleva aasta esimene pool on olnud sellised, kus B2B ettevõtted on justkui kollektiivset alateadvust kasutades üheskoos mõistnud, et ise internetis turundamisest saab olulisim osa nende turundusest. Igapäevaga pööratakse sellele järjest rohkem tähelepanu. Pakumegi välja mõned proktilised ja taktikalised strateegiad selle teadmise edukaks elluviimiseks aastal 2016/2017.

Keskendu kodulehe kasutaja kogemusele – Kas sinu ettevõtte koduleht aitab sinu klienti? Kas see pakub vastuseid, mida sinu klient otsib internetist? Kas sinu koduleht pakub neile informatsiooni, mida nad otsivad või räägib see ainult sinu ettevõttest ja sellest kui hea see on? Kas sellel on kerge navigeerida? Kas kodulehe külastajatel on lihtne sinuga ühendust saada? Kas see on nutiseadmete sõbralik? Absoluutselt kõik, mida sa oma kodulehel pakud, peaks lähtuma kliendi vajadustest. Kui sa väidad oma kodulehel, et teed midagi hästi, aga kogu informatsioon kodulehel on aegunud ning lehel endal on pea võimatu navigeerida, siis ei vasta sa kuidagi oma tulevase kliendi ootustele. Pigem vastupidi, sa kaotad oma kliendi juba enne, kui oled ta võitnud. Hea klienditeeninduse üks esimene reegel on pakkuda oma klientidele mida nad soovivad ja siis kui nad seda soovivad. Arvesta, et tänapäeval on enamasti esmane kontakt sinu kliendiga digitaalne, kas Facebook, LinkedIn, sinu veebileht vms. Ehk elektrooniline suhtlemine on alati enne, kui otsekontakt inimesega.

Hari oma potentsiaalseid kliente läbi sisuturunduse – Rohkem kui 70% müügiprotsessist leiab aset enne kui potentsiaalne klient sinuga kontakteerub. Mida nad siis enne sinuga kontakteerumist teevad? Mõned püüavad ise hakkama saada, aga enamsti nad koguvad infot ehk harivad ennast. Siin ongi sisuturundus üks väga hea võimalus, mis aitab leida sulle sobivaid potentsiaalseid kliente. Kui sa pakud klientidele infokilde, mida nemad vajavad, siis oled sillutanud endale tee nende infovälja. Ning siit edasi saad sa tegutseda juba oma plaanide järgi. B2B ettevõttete puhul tähendab selline tegevus „case studide“ postitamist, vastamist klientide küsimustele, tootevõrdluste kirjutamist jne. ning kõige selle postitamist sinu kodulehele või blogisse. Kuidas aga saada infot selle kohta mida sinu potentsiaalsed kliendid küsivad? Sinu ettevõtte müügimehed teavad seda vastust. Kindlasti tipivad kliendid ka need küsimused google otsingu aknasse. Kuid parim on see info ammutada oma müügi ja klienditeeninduse meeskonnalt.

Hoolitse oma võimalike klientide eest – Kui keegi on juba sinu jagatud info vastu oma e-posti loovutanud, siis hoolitse tema kui võimaliku kliendi eest. See hoolitsmine on protsess, mil jagad jätkuvalt uut infot nii, et saajal püsiks jätkuv huvi sinu ettevõtte vastu. Kuidas seda teha? Kaasa neid kas läbi sotsiaalmeedia või e-postikampaaniate, mis on veel üks võimalus reklaamida informatsiooni, mida oled oma kodulehel või blogis avaldanud. Nii saad jätkuvalt püsida oma tulevaste klientide vaateväljas (infoväljas). Igas sinu sotsiaalmeedia jälgijast või uudiskirja saajaks registreerunud inimesest võib hiljem saada sinu klient. Põhimõtteliselt loo sinu potentsiaalseid kliente huvitava sisuga postitus, jaga seda sotsiaalmeedias ja inimesed hakkavad sinu infole järgnema. Kui nad on kord juba registreerunud sinu uudiskirja listi, saad sa neile lisainfot saates hoida ennast meeles ning lõpuks pöörata nad enda kliendiks. Ära unusta, et e-meil on endiselt kõrgeima ROI ja parima klikitavusega (keskmine 23%) turunduse töövahend. Parima e-turunduskampaania tulemuse saamiseks, peaksid oma kliendid selekteerima nende vajaduste järgi ning arvestama, kus nad sinu arvates oma ostuprotsessis asuvad. Selles töös võib alati kasutada ka äritarkvara pakkuujate abi. Üks tuntumaid on näiteks Salesmanago.

Investeeri sotsiaalmeedia turundusse: Sotsiaalmeedia on B2B ettevõtete sisuturunduses enim kasutatud (93%). Meil kasutatakse enim Facebook-i, millele järgnevad Twitter ja Linkedin.

Loo kindlasti strateegia ja eesmärgid: Alusta alati plaanist, siis tead hiljem, kus oled ja kuhu soovid minna. Kui sa investeerid turundusse, siis peaksid olema ka võimeline seda hiljem jälgima ja analüüsima, et näha mis töötab ja mis mitte. Esmase vajaduse katab hästi Google Analytics. Kui aga vajad täpsemat analüüsi, tasub siiski kaasata turundustarkvara. Nende abil saad detailsema ülevaate. Sinu koduleht peaks olema uute potentsiaalsete klientide vabrik. Kui said viimase päringu eelmisel nädalal, siis on küll viimane aeg kaaluda uue strateegia loomist.

Loo vastavalt oma võimalustele eelarve – Eelarve tundub vahest mõttetu, kuid kui lood strateegia, siis on oluline ka mõelda, kui palju plaanid kulutada. See on vajalik, et saaksid otsustada, kuidas parimal viisil oma sisu levitada ja kus. Ära unusta ka mobiili turundust– Aina enam ja enam inimesi loeb sinu sisu mobiiltelefonidest. Kolmandas kvartalis 2015 teatas Facebook, et 78% nende reklaamitulust tuleb mobiiltelefonides reklaamides.

fb_kasutajad

B2B klientide mobiilide kasutamine kasvab samas rütmis jaekaubandusega. Enamus e-uudiskirjad loetakse esmalt mobiilidest, samuti jälgitakse nendest sotsiaalmeediat. Ja loomulikult peaks olema teie koduleht kohanduv nendele ekraanidela.

Ära unusta märksõnu ja fraase – Enam ei ole olulised ainult üksikud sõnad vaid järjest enam fraasid või laused. Enamuses tipitakse otsingu aknasse mitmesõnalisi fraase. Seega optimeeri mitmesõnaliste fraasidega, siis kasvatab sinu lehe leitavus veelgi.

Lisa lehele CTA nupud – “Küsi nõu,” “Registreeru,” “Lae alla,” või siis lihtsalt “Võta ühendust”- need on kõik CTA nupud. Iga sinu blogipostitus, artikkel või e-posti kampaania tänu CTA nuppudele kutsub kliente tegema midagi, mida sina soovid, et nad teeksid sinuks kliendiks saamise teel.

Kaasa spetsialiste või küsi lihtsalt abi – Sisuturundus, andmetöötlus, analüüs jne. võivad olla väga töömahukad. Meile on see lihtne, sest me teeme seda iga päev ja paljudele klientidele. Kas teadsid, et Google loob aastas umbes 500 algoritmi, mis igaüks muudab otsimise põhimõtteid. Ja sellega on vaja arvestada, et olla alati olemas, kui sinu kliendid sind otsivad.


Kui sul tekkis küsimusi või soovid mõtteid vahetada, helista telefonil 372 650 7911 või saad kiri meeskond@mustmuna.ee. Kui aga soovid saada värskemaid reklaami või disaini puudutavaid uudiseid, siis sisesta siia oma e-post.



Võta meiega ühendust